Je kent de bekende overgangsverschijnselen zoals nachtelijk transpireren en opvliegers vast wel. Maar er zijn ook minder bekende waar je niet zomaar mee te koop loopt. Denk aan vaginale droogheid of neerslachtige gevoelens. Er zijn zelfs ‘onzichtbare’ verschijnselen. Hoe kom je nu een beetje goed die overgang door? Kun je iets doen ter ondersteuning tijdens deze periode? En hoe kun je zelf in actie komen?

Wij geven je de volgende tips bij de overgang:

  1. Genoeg bewegen & en gezond eten; Hierdoor kom je letterlijk en figuurlijk lekkerder in je vel te zitten.
  2. Vermijd bepaalde voedingsstoffen; alcohol, hete dranken, pittige kruiden zoals peper kunnen de opvliegers verergeren.
  3. Let op invloeden van buitenaf; door de afname van oestrogeen word je huid droger. Pas extra op met de zon en bescherm je huid met een goede zonnebrand en zet een bril op.
  4. Een voedingssupplement met rode klaver kan helpen bij overgangsverschijnselen* zoals opvliegers, nachtelijke transpireren en stemmingswisselingen.
  5. Deel je gevoelens; Het lucht je op om te merken dat je niet de enige bent met die vervelende overgangsverschijnselen.
*Gezondheidsclaim in afwachting van goedkeuring door de Europese Commissie
Promensil-rodeklaver